Nädal 12

 Kasutajamugavus ja kasutatavus

Tänapäeval on tarkvaraarenduse maastikul tihtipeale väga suur rõhk kasutajamugavusel, millest tulenevad paljud nõuded. Vastu vaielda sellele nõudele ei saa, kui kasutaja leiab, et rakendust on ebamugav kasutada, siis ta lihtsalt ei kasuta seda ning ettevõtte kaotab potentsiaaselt raha. Kuid sellel puhul on tegu vaid esmamuljega, kui kasutaja otsustab antud rakenduse poolt, siis on tähtis ka, et see oleks edaspidi mugavalt kasutatav ning usaldusväärne, et mitte kaotada kliente, kes on juba rakendust kasutamas. Samas on ka vaja rakendust uuendada, et tagada stabiilsus ning hoida uute arendustega ka kliendi huvi, kuna muidu võib mõni uus rivaalitsev rakendus, koos oma kellade ning viledega, turgu enda poole tõmbama.

Kasutatavuse poolest tänapäeval üks hea asi on see, et üldiselt on enamus veebilehti suhteliselt sarnase paigutusega erinevate tegevuste puhul, mis teeb kasutaja jaoks tegevuste tegemise intuitiivseks. Kui sisselogimine on igal pool üleval paremal nurgas, siis kasutaja teab ka esimesel korral rakendust kasutades, kust seda võimalust otsida.
See sama kehtiv ka erinevate võimaluste poolest, näiteks kui kasutaja soovib kontaktinfot otsida, siis saab eeldada, et on olemas menüüpunkt "Kontaktid" või midagi sarnast, ning tihti on ka lehe jaluses see sama informatsioon olemas. Ühtlased disainipõhimõtted aitavad lisaks kasutajatele ka arendajaid, kuna ei ole vaja mõelda UX puhul asjade peale mis on tänapäeval intuitiivsed igale veebikasutajale.

Kuid tänapäevastel veebilehtedel on negatiivseid trende ka. Arvutite võimsuse ning netikiiruste tõus on lubanud luua järjest kirevamaid ning reageerivamaid veebilehti. Probleem on aga selles, kui kasutajal ei ole ressurssi, et kõike seda ilusat sujuvalt kuvada. Aeglase ühendusega võib keerulise veebilehe laadimine venida päris kaua, eriti kui veebilehel on ka veel reklaamid millel on animatsioonid. Tegelikult on probleem ka nendel kasutajatel, kellel on ressurssi, sest ka neil tegelikult on iga laadimine aeglasem, kuigi see on tavakasutaja jaoks märkamatu paarsada millisekundit.

Kuigi veebilehed on tänapäeval intuitiivsed ning üldiselt hästi disainitud, siis näiliselt lõputud võimalused veebilehti disainida võivad hakata kasutatavust tagasi hoidma. Ilusad veebilehed võivad olla muljetavaldavad, kuid peab ka meeles pidama, et veebilehtede peamine eesmärk on mingisugust informatsiooni edastada. Kui kõik kellad ja viled hakkavad sellele peamisele eesmärgile vastu käima, siis ehk peaks astuma sammu tagasi ning otsustama, et ehk peaks asja lihtsustama või olemasolevat optimeerima.

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 5

Nädal 11

Nädal 8