Nädal 13

 Riigiülene keskne IT teenus

Tihitpeale avalikus sektoris leitakse, et parim viis maksumaksja raha säästa, on erinevates kohtades asutusi konsolideerida. Idee poolest, saab seda tehes pakkuda sama teenust samadele inimestele, kuid odavamalt kuna teenus on standariseeritud ning kindlad tööprotseduurid tagavad kiiruse ja ühtlase kvaliteedi. See kõik kõlab hästi, aga nagu igas asjaski, ei ole tegelikult teema nii lihtne ja selge.

Esimene küsimus peaks olema see, et mida üldse konsolideeritakse? Arvutitöökohtade konsolideerimine ei ole iseenesest keeruline, vastavalt vajadusele vastavalt võimas riistvara ning kõigile vastav dokk, monitorid ning hiire ja klaviatuuri komplekt. 
Kõik see Microsofti keskse Active Directory teenuse otsa ja kasutajate haldamine ei ole ka probleem. Tundub ju kerge, aga mis siis kui keegi soovib kasutada Mac-i? Vastus on ju lihtne, ütled ei. Mis siis, kui kellegil on vaja Mac-i mis iganes põhjusel? Okei, teeme siis erandi. Nüüd aga, see esimene küsija kuulis kuskilt kõlakat, et keegi teine sai tööarvutiks Mac-i ning ta tahaks ka kui nüüd on hakatud erandeid tegema.

Nende variantide puhul on tegemist vaid kasutajate eelistustega, kuid mis siis kui on kasutajad, kes mingisuguse puude tõttu ei saa sinu standariseeritud IT-lahendust kasutada? Vaja on veel erisusi luua sellele "standartsele" IT teenusele. Neid erisusi võib olla rohkem ning veel spetsiifilsemaid mõne terviseasutuse nagu näiteks haiglate puhul. Siis tekib küsimus, et ehk peaks neil siis oma IT-tugilahendus olema. Sellel ideel on täitsa jumet, kuna haiglatel on ka palju muid eripärasi. Kuid siit küsimius, et kui me iga erisuse jaoks uue asutuse loome, siis miks me seda konsolideerimist üldse siis tegime?

Isiklikult usun, et erinevates asutustes ning erinevates domeenides on tähtis, et ka IT inimesed on selle domeeni erisustega ning vajadustega kursis. Kõike keskseks lükates kaob perspektiiv selle üle, et mida on kuskil reaalselt vaja, mitte kas saaks selle sama vajaduse asendada mingisuguse peaaegu sarnase lahedusega. Kuigi meie, kui IT inimesed, ei loo üldiselt otsest äriväärtust ettevõtetele vaid ilmume pigem seal kulureal, meie töö on ikkagi neid ärivajadusi toetada, mis tähendab ka, et peame olema teadlikud äriprotsessidest.
Raha säästmiseks keskne teenus tundub hea idee, aga kui iga seda teenust kasutav kasutaja kannatab teenuse taseme langusega, siis ehk peaks astuma sammu tagasi ja mõtlema, et kas IT on ikkagi ainult kulurida, või ehk pigem on tegu kasutajate tööd hõlbustava osakonnaga, mida ei peaks iga hinna eest kärpima.

Comments

Popular posts from this blog

Nädal 5

Nädal 11

Nädal 8